Uwaga! Trwa sprzedaż! Sprawdź szczegóły >>
Zapraszamy do udziału w jedynym i unikatowym wydarzeniu, podczas którego uznany pedagog i socjoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem współpracujący z The Mind Institute – Eryk Ołtarzewski – podzieli się z Państwem rzetelną wiedzą na temat wykorzystywania elementów treningu mindfulness w pracy z dziećmi i młodzieżą!
Eryk Ołtarzewski
Eryk Ołtarzewski

Pedagog, socjoterapeuta, trener grupowy.
Pracuje z młodzieżą od 20 lat. Ukończył Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Grzegorzewskiej w Warszawie (2001), Uniwersytet Warszawski - Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego (2009), Kurs Trenerów NLP w Instytucie Neurolingwistyki (2011). Od 2013 r. kształci się w prowadzeniu treningu mindfulness w projekcie Mindfulness Association Polska. Prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne, tworzy programy zajęć komunikacji społecznej dla młodzieży, zajęć redukujących stres. W pracy z młodzieżą wykorzystuje elementy treningu mindfulness. Prowadzi warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców i nauczycieli oraz treningi uważności dla osób dorosłych.

Na czym polega wyjątkowość Ogólnopolskiego Forum Mindfulness?

MISJA

Dynamicznie zmieniające się otoczenie, nadmierna presja, przesyt informacji, wiecznie spieszący się rodzice i opiekunowie sprawiają, że dzieci coraz częściej są przebodźcowane, nerwowe i rozkojarzone, a nadmierny pośpiech i stres to plaga XXI wieku. Pragniemy pokazać Państwu, że bycie uważnym wraz z dzieckiem to sposób życia, który warto wdrażać nie tylko w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą, ale też bycia z nimi w pełnym zaangażowaniu.

PRAKTYCZNE CASE STUDIES

Przedstawimy zestaw nowatorskich rozwiązań metodycznych do zastosowania w pracy pedagogiczno-terapeutycznej – omawiamy, w jaki sposób praktykować podejście mindfulness w kontekście zaburzeń lękowych, nadpobudliwości, zwiększonej agresji, poprawy koncentracji, pamięci, kreatywności. Wskażemy również, jak dostosować formę praktyk do wieku i możliwości rozwojowych dziecka oraz adolescenta.

PRZEŁOMOWY UNIKATOWY PROGRAM

Obecnie współczesne dzieci i młodzież, jak nigdy dotąd, muszą się mierzyć z wieloma wyzwaniami i trudnościami emocjonalnymi oraz społecznymi. Prelegent na podstawie własnych doświadczeń podpowie, w jaki sposób wspólnie z dziećmi oswajać emocje, modelować sposoby ich ekspresji oraz jak wprowadzać treningi uważności do pracy pedagogicznej i terapeutycznej, by:

  • łagodzić agresję, oswajać złość, lęk,
  • wspomagać koncentrację i zdolność skupienia uwagi celem łatwiejszej pracy w szkole,
  • kształcić odpowiedni poziom samokontroli u dzieci,
  • wspierać dzieci w poznawaniu samych siebie,
  • nauczyć dzieci radzenia sobie z własnymi emocjami i przeżyciami.
Po udziale w warsztatach otrzymasz:
  • przykładowy program treningu mindfulness dla dzieci,
  • propozycje zabaw i ćwiczeń w oparciu o praktyki uważności
Program warsztatów
Moduł I

Wprowadzenie do treningów uważności w pracy z dziećmi

  • Wprowadzenie do praktyki uważności dorosłych – jakie są główne założenia treningu?
  • Ćwiczenie praktyczne dla uczestników - jak własne doświadczenie może być podstawą do refleksji na temat ćwiczeń dla dzieci?
  • W jaki sposób postrzegać różne aspekty uważności w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą – czym różni się dziecięca uważność od uważności dorosłego?
  • Co mindfulness daje dzieciom i młodzieży i czy trening uważności może być atrakcyjną propozycją dla dziecka, które dostaje w ciągu każdej chwili swojego życia mnóstwo atrakcyjnych bodźców?
  • Jakie mogą być efekty treningu uważności dla dzieci?
  • Omówienie autorskiego programu uważności dla dzieci - przykłady ćwiczeń.
  • Z jakimi możliwości i ograniczeniami treningu uważności dla dzieci może stykać się nauczyciel/terapeuta? 
Moduł II

Praktyczne aspekty treningów uważności w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą

  • Zabawy i ćwiczenia kształcące umiejętność skupienia uwagi i zdolność samoobserwacji – ćwiczenia praktyczne dla uczestników.
  • W jaki sposób pobudzać refleksję na temat samego siebie czyli co wynika z ćwiczeń, jak rozmawiać o uważności?
  • W jaki sposób prowadzić lekcje uważności i jak wprowadzać treningi mindfulness w ramach zajęć szkolnych, jak motywować dzieci do udziału w zajęciach?
  • W jaki sposób skupienie uwagi i samoobserwacja wpływa na wyciszenie i łagodzi reakcję stresową?
Moduł III
CASE STUDY

Jakie efekty można uzyskać, pracując wraz z dziećmi i młodzieżą nad kształtowaniem uważności

Na przykładzie konkretnych studiów przypadków i prowadzonych treningów uważności opowiemy, jak zaplanować treningi, jakie ćwiczenia wykorzystywać w ramach zajęć oraz jakie efekty można dzięki temu osiągnąć, w przypadku występowania u dziecka/adolescenta:

  • stanów lękowych
  • wybuchów złości nieadekwatnych do sytuacji oraz agresji
  • problemów ze skupieniem uwagi i koncentracją
  • trudności w relacjach z rówieśnikami
  • niskiego poczucia własnej wartości i niepewności
Moduł IV

Uważność dzieci a uważność dorosłych w relacjach z dziećmi

  • Dlaczego same ćwiczenia uważności nie wystarczą, aby kształcić uważność dzieci?
  • Ćwiczenia interpersonalne w podejściu mindfulness – jak je stwarzać i umiejętnie wykorzystywać?
  • W jaki sposób praktyka uważności osoby dorosłej wpływa na uważność dziecka?
W trakcie warsztatów:
  • przeanalizujemy konkretne sytuacje problemowe związane z wychowaniem i pracą z dziećmi i podpowiemy, jak wykorzystać praktykę uważności do odnalezienia dobrych rozwiązań pedagogiczno-terapeutycznych
  • wskażemy najskuteczniejsze narzędzia do pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie włączania elementów treningu uważności w ramach zajęć szkolnych i terapii indywidualnych
  • zaproponujemy techniki rozwijania uważności, które można nauczyć dzieci
  • udzielimy wskazówek, za pomocą jakich metod i technik rozwijać odpowiedni sposób komunikacji z podopiecznymi
Koszt uczestnictwa
KOSZT UCZESTNICTWA
  • Koszt uczestnictwa w warsztatach wynosi 699 zł netto.
 

Potrzebujesz informacji?
Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy